niedziela, 14 maja 2017

"Sekretne życie drzew" Peter Wohlleben

I ruszam z kolejną recenzją- tym razem (znowu) książka dla miłośników przyrody- powiem szczerze, uwielbiam takie pozycje.
Akurat ta, to miód na duszę osób, które podchodzą do przyrody z pokorą- okazuje się, że czasem najlepszym wyjściem jest pozwolenie naturze robić swoje, bo człowiek nie jest w stanie pojąć tego, jak bardzo złożone procesy zachodzą w naturze i do czego prowadzą. Autor tej książki to leśnik- praktyk, który miał to szczęście, że dano mu szansę na prowadzenie swojego leśnictwa zgodnie z naturalnym rytmem przyrody. Jestem pod ogromnym wrażeniem jego szacunku do natury i tego, jak o niej pisze.
"Sekretne życie drzew" uświadomiło mi jak krótkim dla przyrody okresem jest czas jednego ludzkiego pokolenia- dla buka średni czas naturalnego życia to 600 lat! Nie miałam pojęcia o tym, że drzewa wzajemnie sobie pomagają (potrafią również się zwalczać) i że wychowują swoje potomstwo. Pewne sprawy podświadomie wyczuwałam, ale książka ta otwiera oczy na wiele złożonych procesów.
Powiem krótko - gorąco polecam!

3 komentarze:

  1. Moją córkę pochłonęła ta książka. Zafascynowana opowiada, co wyczytała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo, za jakiś czas do niej wrócę, bo tam jest tyle fascynujących informacji, że trzeba ją przeczytać kilka razy...

      Usuń
  2. Jestem ciekawa tej książki. Na pewno przeczytam :)

    www.w-temacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń